sobota 29. decembra 2007

Osídla lásky

Z anglického originálu: Almost a Lady (2005)

Autor: Jane Feather

Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Preklad: Marína Gálisová

Počet strán: 312

Rok vydania: 2007


Dej sa odohráva za čias Napoleona vo Francúzsku. Meg Barrattová je nezávislá dáma, ktorá netúži po nudnom, zadúšajúcom manželskom zväzku, akého sa dostalo jej najlepšej priateľke Arabelle. Rovnako ju netrápi, že dosiaľ nenašla muža svojich snov. Sníva len o strhujúcej vášni. Meg sa vracia z knižnice domov k Arabelle, keď pred sebou zbadá koč stojaci v úzkej uličke s otvorenými dverami. Husto leje a pošmykne sa, pričom stratí vedomie. Keď sa zobudí, zistí, že je na pirátskej lodi, kam ju omylom uniesli. Spoznáva kapitána lode, dobrodruha, špióna a atentátnika v jednom - Cosima. Po zistení omylu, ktorého sa dopustili jeho chlapi je už neskoro vrátiť sa späť na brehy Anglicka a tak bude musieť Meg plávať s nimi. Ako ju Cosimo postupne spoznáva, rozhodne sa ju využiť pre svoje plány...

Príbehy, ktorých väčšina deja sa odohráva uprostred oceána, alebo mora mi akosi nerežú. A pritom sa vždy začínajú tak dobre... neviem. Proste mi veľmi neimponujú. A táto kniha je toho mojím ďalším osobným dôkazom. Čítanie to bolo pútavé, zaujímavé, trochu i napínavé, no... čakala som viac. Akoby mala knižka málo iskry, ktorá je potrebná, aby ma celú pohltila a totálne uchvátila.
Prvých 100 -dajme tomu 140- strán bolo vzrušujúcich, dejuchytľavých a napínavých aspoň v tom ako sa to medzi hlavnými hrdinami vyvíjalo, no potom sa to akoby zaseklo a zvyšné strany mi prišli do počtu. Možno to bolo tým, že Cosimo dlho váhal, kým Meg povie, o čo v celej špionážnej veci ide. A nakoniec, keď to vyklopil, tak to autorka opísala spôsobom, že: povedal jej o čo ide, Meg sa nahnevala a bla bla bla... čiže žiaden duchaplný dialóg... plus jednou kurzívou napísaná veta ako info pre čitateľa. Trochu odfláknuté, nie? A popravde, ani ten sex nestál za veľa.

Moje hodnotenie: ***

Žiadne komentáre: