sobota 26. marca 2011

Biznis po slovensky

Názov knihy: Biznis po slovensky (2011)

Autor:
Drahoš Mihálek

Vydavateľstvo: Ikar

Edícia: Mám talent


Počet strán: 344

Rok vydania: 2011


"Kniha je zábavným príbehom budovania novodobého kapitalizmu na Slovensku po roku 1989,"
hovorí o svojom diele autor. Za fasádou príbehov jej hlavných protagonistov sa však skrýva aj hlbší odkaz – hľadanie samého seba na pozadí meniaceho sa rebríčka hodnôt. Hlavní hrdinovia príbehu sa pokúšajú vyrovnať s deformovanými vzorcami správania kapitálovej elity a vládnucej garnitúry po svojom – prispôsobujú sa rýchlo sa meniacej dobe a hodnotám a využívajú všetky príležitosti, ktoré prináša.


Na túto knižočku som sa veru tešila. Podľa obsahu, aj peknej obálky som očakávala celkom fajn počítaníčko. No nevídalo... hneď vysvetlím. Zaujímalo by ma, kde bola sľubovaná zábava? V tom ako sa chlapci, v ktorej mal hlavný hrdina Dany manželku a dve ratolesti chodil kurviť do zahraničia (neskôr aj doma)? Alebo bola zábava v tom, ako chlapci "podnikatelia" všade a so všetkými chľastali do nemoty? Fajn, možno prvých 40-50 strán to zábava mohla byť, ale počas celej knihy? Nie, nie, ďakujem. O takú zábavu nestojím.
 

Naviac mi vadili tie "ultramoderné" hlášky, ktoré už poznám z internetu a zabávala som sa na nich skutočne tak tri-štyri roky dozadu... napr.: "Všade dobre, doma manželka." alebo "Radšej mať otvorený obchod ako obchodený otvor."
 

Ďalšie mínus bolo v spôsobe opisu celých situácií. Nevravím, že boli zlé, ale predsa len používať pri tom slovník 21. storočia, keď v 90-tych rokoch leteli úplne iné hlášky mi príde uletené. Úplná topka bola: "Šťali sme magi kocky." To už mohol rovno napísať: To bola haluz... a pod. Výrazy, ktoré sme v 20. storočí nepoužívali.
 
Škoda. S dobovými hláškami by to bola bývala určite - nie skvelá, ale aspoň dobrá kniha.


P.S. Toto bolo moje prvé stretnutie s knihou z edície mamtalent.sk, to ďalšie bude cez knižnicu - najskôr si knihu požičiam a potom zhodnotím, či sa mi oplatí mať ju vo svojej knižnici.

Moje hodnotenie: ★★

Žiadne komentáre: