štvrtok 24. novembra 2011

Sama mama

Názov knihy: Sama mama (2010)

Autor:
Timea Keresztényiová

Vydavateľstvo: Evitapress


Edícia: Evitovky


Počet strán: 272

Rok vydania: 2010


Karolína Krajčírová je matkou malej Leily, dvojročného dievčatka, ktorého otcom je černoch zo Sierry Leone. Búrlivý vzťah s ním Karolína ukončila útekom z Afriky na Slovensko, kde žije „normálnym“ životom slobodnej matky. So všetkým, čo to prináša – chodom dvojčlennej domácnosti odkázanej na jediný príjem, zvládnutím všetkých detských chorôb, jasľami, dopravou, prácou... Žena s malým dieťaťom sa točí v dennodennom stereotypnom kolotoči povinností, v ktorom nezostáva miesto na vzťahy. No vždy je ho dosť na pochybnosti o sebe samej a na strach z budúcnosti. Keď Karolíne navyše diagnostikujú ochorenie, pre ktoré sa musí podrobiť operačnému zákroku, pocit ohrozenia rastie.


Až tak celkom sama mama Karolína nie je - najmä keď sa zoznámi s modrookým Erikom Havranom. Všetko by možno aj v ich vzťahu skončilo happyendom, keby Erik nemyslel len na seba a svoju dcéru Sašku a keby Karolína päť rokov počkala... Ibaže  v živote nie je všetko také jednoduché akoby mohlo byť v knihe :-) ... ja osobne som hlavnej hrdinke sama radila, aby sa na Erika vykašľala, pretože ich kvázi vzťah, keď to musím takto povedať, nemal šancu na prežitie (hoci to spočiatku vyzeralo nádejne).

Kniha ponúka vcelku príjemné oddychové čítanie. Autorka používa ľahký jazyk, aj jej občasné ťuťuli-muťuli či haťaťa-paťaťa mi prišli ako milé osvieženie.

Nad čím som ale musela krútiť hlavou bolo, keď Leilu dala do jaslí za 350 € mesačne. Ja chápem, že pre dieťa len to najlepšie, ale vari sú štátne školské zariadenia v niečom horšie od tých súkromných? Samé sme v takých vyrastali a sme tu... Keby radšej mesačne dávala tie peniaze Leile na účet. Našťastie "sama mama" na to po čase prišla - škoda len, že nie vlastnou hlavičkou, ale vyhadzovom z práce :-(

Inak sa mi páčilo "nahliadnutie" do kulís časopisu EVA. Keďže sama mám skúsenosti s novinárčinou, vedela som presne, o čom autorka hovorí ;-)

Moje hodnotenie: ★★★

Žiadne komentáre: