pondelok 19. marca 2012

Modrooký diabol

Z anglického originálu: Blue-Eyed Devil (2008)

Autor:
Lisa Kleypas

Vydavateľstvo: Ikar

Preklad: Otakar Kořínek

Počet strán: 264

Rok vydania: 2010



Haven Travisová, dcéra z bohatej naftárskej rodiny, sa zaľúbi do kolegu z univerzity Nicka Tannera. Napriek otcovej vôli sa zaňho vydá, ale Nick sa postupne ukáže ako surový, tyranský manžel – manželku po všetkých stránkach utláča, až sa napokon uchýli k surovému násiliu. 
Haven sa spozná s Hardym Catesom, „modrookým diablom“, ktorý nepatrí do jej spoločenskej vrstvy, no jej rodina je opäť proti nemu, hoci Hardy sa vypracoval na bohatého naftára. Dá si tentoraz Haven pozor a nebude konať v rozpore s rodinnými radami?



Hoci ide o druhú časť príbehu o bohatej naftárskej rodine (tá prvá mi zatiaľ spokojne odpočíva na poličke mojej knižnice :-)), po jej otvorení a prečítaní prvých pár viet som ju z rúk nepustila, až kým som ju celú nedočítala... taká príjemná udalosť sa mi už dávno nestala :-)

Opätovne musím poznamenať, že štýl písania Lisy je vysoko čitateľný - pohráva sa so slovíčkami a skladá ich do viet takým príťažlivým spôsobom, že máte pocit, akoby ste ku knihe boli priťahovaná magnetom. 

Život Haven v manželstve s Nickom prešla autorka ako z rýchliku - v podstate nás akoby zoznámila s celou situáciou Haveninho života v trošku rozpísanej podobe a nie len výkladom na dvoch stranách (tak by tomu bolo v prípade, keby Haven len rozprávala modrookému, čo prežila). Tento úvod bol nutný na to, aby sme si potom mohli naplno vychutnať tú romantickú časť medzi Hardym a Haven. A že bolo čo vychutnávať! 

Iskrenie, napätie, bozky... mňam! 

Určite najviac zaujala úvodná scéna. Po každej stránke vy-ni-ka-jú-ca.

Moje hodnotenie: ★★★

Travis Family
1. Sugar Daddy (Místo na slunci; Sladký ocko)
2. Blue-eyed Devil (Místo v životě; Modrooký diabol)
3. Smooth-talking Stranger (Citlivá místa; Sladký šepot)
4. Brown-Eyed Girl (Dívka s hnědýma očima; - )

Žiadne komentáre: