piatok 28. júna 2013

Sukničkár

Názov knihy: Sukničkár (2013)

Autor: Karin Krausová

Vydavateľstvo: Evitapress

Edícia: Evitovky

Počet strán: 264

Rok vydania: 2013


Filip je muž, ktorý má manželku vo svojom veku, odrastené deti, štandardné domáce zázemie, dobrú prácu a slušný príjem. No zdá sa mu to málo. Cíti, že potrebuje vzrušenie a tvrdí, že starnutie sa ho netýka a najlepšie si rozumie s pipkami tesne po vysokej. Netrvá dlho a jeho mimomanželský vzťah sa mu vymyká spod kontroly...



Kniha je ukážkou muža, ktorý sa riadi rozumom uloženým vo svojich gatiach :-) Filip má päť krížikov na krku, ženu Hanu, dve dospelé dcéry a mladú milenku Lauru. Tých mileniek má viac, až kým sa nadobro nerozhodne pre svoju dlhonohú Broskynku (cháp Lauru). Opúšťa ženu a sťahuje sa do Laurinho bytu. Správa sa ako všetci rovesníci v jeho okolí. 

Príbeh Fifa je zaujímavý, no mám pocit, že autorka ho čitateľom predostrela dosť povrchne. Mohla ho viac vytrápiť (aspoň ja by som to určite urobila :-)) Na to, ako sa Fifo správal mu život až príliš ľahko plynul pomedzi prsty a všetko mu vychádzalo - trápil sa každý v jeho okolí iba on nie. 

Myšlienkové pochody hlavného hrdinu boli plytké a veľmi slabo vykreslené. Osobne nemám nič proti interpunkčným znamienkam, ale používať ich miesto slov mi príde nevhodné. Tri otázniky alebo tri výkričníky v samostatnom riadku mi dosť klali oči.

Podobne mi veľmi prekážali anglické výrazy ako good, come on, WTF a čerešničkou na torte bolo slovo filing. Po prečítaní toho posledného už i mňa samotnú napadlo WTF?! Ale, nestavajme Múr nárekov...

Knihe sa nedá uprieť jej humor. Množstvo humoru. Kvalitného. Za to dávam v hodnotení jednu hviezdičku. Tú druhú pridávam autorke - napísala aj duchaplnejšie diela.

Moje hodnotenie: ★★

Žiadne komentáre: