sobota 9. novembra 2013

Dobré dni sa začínajú v noci

Názov knihy: Dobré dni sa začínajú v noci (2012)

Autor: Adriana Macháčová

Vydavateľstvo: Ikar

Edícia: Príbehy z kabelky

Počet strán: 224

Rok vydania: 2012



Annu Laukovú s prichádzajúcim vekom stále niečo škrie. Zrazu je nespokojná v doteraz idylickom manželstve s Oliverom, akoby jej zostávalo málo času – na život, na dobrodružstvo i na lásku. Na firemnom víkendovom výlete prežije vášnivú noc s oveľa mladším kolegom. Nerozhodná Anna váha, či sa prizná, alebo bude s pocitom viny žiť ďalej. Dobehne ju však krutá realita – dospievajúca dcéra Alica v Anninom mobile objaví kompromitujúce esemesky od milenca a vzťahy celej rodiny sa razom ocitajú v slepej uličke.


V normálnom živote sa stáva, že žena svojho muža podvádza bez toho, aby sa o tom ktokoľvek kedy dozvedel. A niekedy sa stáva, že má nie jedného, ale rovno dvoch milencov a nikdy na to nikto nepríde. A inej žene, ktorá podvedie svojho manžela jeden jedinký raz, to neprejde. Navyše jej to prevráti na ruby celý život. Aké sú to paradoxy, však?

Anna bola presne tou ženou, ktorej sa niečo také stalo. Raz sa "pošmykla" a už sa to s ňou viezlo. Dcéra, ktorá objavila jej dvojzmyselné esemesky v telefóne spôsobila svojim správaním doslova rozvrat v rodine. Možno keby to nechcela riešiť tak radikálne, Oliver by sa od svojej ženy nikdy neodsťahoval a možno by jej neveru odpustil... ktovie.

Námet bol dobrý, spracovanie však trochu neúplné. Chýbalo mi viac emócií, myšlienkové pochody hrdinov, ich váhanie, ich otázky, hľadanie odpovedí... aby som ale autorke celkom nekrivdila - pocity možno badať u Anny, ktorá v sebe vedie boj - zaslúžil si, že som ho podviedla; prečo som to vôbec urobila?; mala by som to urobiť zas... 

Rovnako trochu rozpitvala city Anninej najlepšej kamarátky Moniky. Niečo podobné som ale očakávala aj u Olivera a Alice. Bolo by zaujímavé vedieť, ako to prežívajú oni. Autorkou románu je žena, pochopiteľne sa viac sústredila na pocity hlavnej hrdinky. V každom prípade by bolo zaujímavé prečítať si ako to celé vnímal jej manžel. Nuž, nemôžeme mať všetko. Očividne to autorka ponechala na fantáziu každého z nás ;-)

Moje hodnotenie: ★★★☆

Prečítajte si tiež recenzie na ďalšie z kníh od Adriany Macháčovej:  
Žena vplyvného muža

Striptíz duší

Žiadne komentáre: