nedeľa 31. augusta 2014

Nebezpečná


Názov knihy: Nebezpečná (2014) 

Autor: Lucia Sasková

Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Počet strán: 296

Rok vydania: 2014



Po čom ženy túžia? A čo sú ochotné pre svoje túžby urobiť? Hlavná hrdinka románu chce jediné: byť normálna. Mať normálny vzťah, niekoho milovať, byť šťastná. Veci sa však vyvíjajú inak, ako si predstavovala. Zrazu je pre ňu ťažké normálne fungovať, vyznať sa vo vlastných spomienkach, stáť si za svojimi činmi. Je totiž nebezpečná. Pre seba aj pre svoje okolie.


Tlieskam! 
Lucia Sasková má výnimočný talent. Touto knihou to u mňa dokázala. S Nebezpečnou som totiž žila pár dní. Kebyže nemusím pracovať, knižku by som z rúk nepustila, až kým by som ju nedočítala - ale to je daň za to, že som si ju rozčítala uprostred týždňa a nie cez víkend. Nevadí, aspoň som príbehom mohla žiť dlhšie a počas dňa premýšľať, čo nové sa dozviem, aký zaujímavý obrat u hlavnej hrdinky (ne)nastane... a pod.

Na rozdiel od ostatných slovenských spisovateliek, sa pustila Lucia do boja s neľahkou témou. Predsa len v našej krajine sú psychológovia a psychiatri viac tabu ako štandardná téma na diskusiu. Keď niekomu u nás poviete, že chodíte k psychiatrovi, hneď vás má za blázna a tak radšej mlčíte a od doktora sa pomaly ťaháte po kanáloch, len aby vás nikto neprichytil, odkiaľ to vlastne idete... je zaujímavé, že kým u nás je divné chodiť k psychiatrovi/psychológovi, u Američanov je divné žiadneho nemať. Už aj pre to obdivujem autorku, že siahla po tejto nezvyčajnej téme. 

A mala ju výborne naštudovanú, čo prezrádza až dychvyrážajúca reálnosť niektorých scén. Úprimne, trochu mi to pripomenulo knihy od Joy Fielding - tiež sú plné napätia, nečakaných zvratov, s výborne vykonštruovanými zápletkami, jednoducho povedané: skvele podanými príbehmi. 

Autorka už od začiatku presne vedela, ako to celé dopadne a s čitateľom sa celý čas krásne hrala. Dobrý ťah :-) Čitateľ tak ostáva v napätí až do "dočítania".

Čo k tomu dodať? Napínavé, neočakávané, neokukané, silné a vysoko návykové.

Moje hodnotenie: ★★★★★

Prečítajte si tiež recenzie ku knihám od Lucie Saskovej:
Zlatokopka
Zlatokopa 2: Náhody neexistujú

Žiadne komentáre: