štvrtok 28. augusta 2014

Večernica

Názov knihy: Večernica (2014)

Autor: Jana Benková

Vydavateľstvo: Spoločnosť 7 plus

Edícia: EMMA Love

Počet strán: 130

Rok vydania: 2014


V románe Slnečnica, hlavná hrdinka Monika pracovala v malom penzióne a trápila ju láska a využívanie šéfky. Preto odišla do Nemecka za prácou opatrovateľky. V tejto druhej časti s názvom Večernica sa vracia z Nemecka ako zmenená žena, ktorá má rafinované plány... Bude to šok!


A šok to teda bol! Pokračovanie románu o Monike, ktorá v prvej časti odišla do Nemecka, ju zachytáva vo fáze jej návratu na Slovensko po dvoch rokoch. Z Moniky je parádna kočka, navyše v drahých kúskoch oblečenia. Jednoducho sa z nej za tie dva roky v zahraničí stal celkom iný človek. A v akom zmysle iný, to prezrádzať radšej nebudem... to si musíte prečítať sami. Ale nadšená som z nej nebola - skôr zhrozená a ako som v úvode napísala - šokovaná!

S postavou najlepšej kamarátky Katky sa stretávame aj v pokračovaní, rovnako nechýbal ani Šimon. Všimne si konečne Moniku? Aj to je otázka, na ktorú odpoveď sa dočkali tie, ktoré si nenechali ujsť druhý diel ;-)

Čo ma dosť zarazilo bolo, že kým v prvej časti som sa so zmýšľaním Moniky vedela občas ako-tak stotožniť, v tejto časti to nešlo. Akoby sa prejavila jej horšia stránka, jej temnejšie ja. To však neberiem ako prekážkou v čítaní, veď každá sme iná, každá máme svoj pohľad na svet, na udalosti, ktoré sa vôkol nás dejú. 

Napriek tomu sa mi nepáčilo, akým smerom sa kniha vydala vo svojej druhej časti - od Mončinej "kariéry" až po jej nepochopiteľné "hranie sa" so Šimonom. 

Na záver možno povedať iba toľko, že ide o ľahké, oddychové čítanie. Kniha vie skrátiť, a poniekomu možno i spríjemniť, cestu vlakom, či autobusom ;-)

Moje hodnotenie: ★★

Slnečnica
2. Večernica

Žiadne komentáre: