nedeľa 19. apríla 2015

Zbohom, nevinnosť

Z anglického originálu: Losing It (2013)

Autor:
Cora Carmack
 
Vydavateľstvo: Ikar

Preklad: Jana Cinková
 

Počet strán: 248

Rok vydania: 2015



Študentku herectva Bliss Edwardsovú už nebaví byť poslednou pannou v okolí, preto sa rozhodne pre radikálne riešenie – románik na jednu noc. Keď napokon dôjde na lámanie chleba, spanikári a utečie z vlastného bytu pred príťažlivým mužom pod absolútne priehľadnou zámienkou. Trapasom však zďaleka nie je koniec. Na druhý deň jej na úvodnej hodine semestra predstavia nového učiteľa Garrica Taylora a Bliss od údivu padne sánka. Pred ôsmimi hodinami ležal nahý v jej posteli!



Tak táto knižka ma vrátila do mojich liet +16 až -24 rokov. Do obdobia, kedy som podobné niečo tvorila ja sama :-) Aby ste rozumeli: v tých rokoch som tiež písala knihy určené skôr teenegarom a svojich hrdinov som uvádzala do rôznych nepríjemných až trápnych situácií a ohromne som sa bavila na tom, ako sa z nich "vyhrabú". A Cora píše niečo v tomto duchu. Proste niečo, čo mi nesmierne reže. 

Hrdinov vykreslila v príbehu neuveriteľne pozitívne a hlavne vtipne! Je jednoduché si ich obľúbiť, je prosté s nimi cítiť a držať im palce.

Bliss má 22 rokov a už nechce byť pannou, no zbaviť sa panenstva nie je také jednoduché, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Obzvlášť, keď tým "prvým" má byť muž, ktorého dovtedy nikdy nevidela a vlastne ho po "akte lásky (bez lásky)" ani nemá v pláne nikdy viac stretnúť.

Kniha sa číta sama. Keď začnete, ani sa nenazdáte a ste na konci. Cora má veľmi dobrý štýl písania. Možno si niekto povie, veď tá téma je okukaná, tisíc a jedenkrát opísaná, no pozor! Autorka túto tému spracovala po svojom a to veľmi pútavým spôsobom, v ktorom hrá prím práve humor. Na druhej strane, na túto tému si (aspoň ja) prečítam kedykoľvek a čokoľvek. A to veľmi rada ;-)

Zbohom, nevinnosť je výbornou oddychovkou v dnešnom uponáhľanom čase. V podstate vám z toho času ani veľa neukradne. Číta sa fakt rýchlo - a je to skvelé čítanie. Ja si určite nenechám ujsť pokračovanie. Ak bude v podobnom duchu, tak sa mám na čo tešiť! 

Moje hodnotenie: ★★★★

Losing It
1. Losing It (Zbohom, nevinnosť)
2. Faking It (Klamanie)
3. Finding It 

Žiadne komentáre: