pondelok 31. októbra 2016

Sestra


Názov knihy: Sestra (2016) 

Autor: Eva Hrašková & Kristína Ježovičová

Vydavateľstvo: Motýľ

Počet strán: 256

Rok vydania: 2016



Na mieste opradenom krvavými historkami nájdu mŕtvolu mladej ženy. Rebeka Zimová ani po piatich rokoch neprestáva hľadať vraha svojej sestry Karin, hoci polícia prípad odložila do zabudnutia. Ako smrť jej dvojčaťa súvisí s Krvavými Šenkami a prečo prípad drží pevne v rukách mladý vyšetrovateľ Andrej Postrk? Odpovede na tieto otázky hľadá hlavná hrdinka s takým zápalom, až riskuje svoj dlhoročný vzťah a ohrozuje aj vlastný život...


S tvorbou oboch autoriek som sa už stretla. Keďže som od každej už niečo čítala (a čítanie to nebolo márne), vedela som, že keď sa dajú dokopy, môže vzniknúť niečo zaujímavé. A veru aj vzniklo. 

Sestra sa nesie v detektívnom duchu. Spoznávame hlavnú hrdinku Rebeku, ktorá sa dlhé roky nedokáže preniesť cez smrť svojej dvojičky Karin. Je jasné, že dvojčatá sú navzájom prepojené, a tak sa tomu nemožno ani čudovať. Smrťou jej sestry, ktorej vraha doteraz nevypátrali, akoby jej odišla časť vlastnej duše. Rebeka na svoju sestru nezabudla a nečakaný prechod cez Krvavé Šenky jej opäť otvorí staré rany

Do popredia vstúpia nové súvislosti a prípad mŕtvej Karin sa po piatich rokoch opäť otvára. No Rebeka tentoraz nenecháva všetko len na polícii, i keď sa prípadu ujíma nový, mladý, dravý vyšetrovateľ. Rozhodne sa pátrať po vrahovi i ona sama...

Autorky rozohrali príbeh, v ktorom čitateľ túži spoznať pravdu, zistiť kto je vrah. A naviac ho okorenili tajomstvom vznášajúcim sa nad obcou Krvavé Šenky. Keby boli pridali ešte o trochu viac toho duchárstva, román by bol obohatený i o hororové prvky. Hmm, možno nabudúce.

Kniha sa číta sama, človek je nútený nad ňou sedieť a hltať stranu za stranou, len aby sa dozvedel pravdu. A ja som sa ju tiež chcela dozvedieť... a to čo najskôr. A tiež som si chcela overiť môj tip na vraha. A hoci som ho uhádla, v niektorých momentoch čítania som nad svojou teóriou veru zaváhala. Spisovateľské duo sa totiž neustále pohráva s fantáziou čitateľa, čo mi trochu pripomenulo štýl Agathy Christie. A to je iba dobre, pretože práve takýto štýl mám rada - to ihranie sa s čitateľom, zavádzanie, kľučkovanie, podsúvanie iných možností... skvelé.

Kto má chuť na dávku napätia, detektívku v klasickom štýle prepletenú tajomstvom, potom by nemal váhať a prečítať si práve túto knihu. Rozhodne je to výborný zážitok. 

A ja verím, že dievčatá ešte dajú dokopy svoje talentované hlavičky a opäť niečo dobré napíšu 😉

P. S. Tuším sa pôjdem previesť cez Krvavé Šenky. 

Moje hodnotenie: ★★★

Žiadne komentáre: