piatok 30. decembra 2016

Kokin oscarovský rebríček 2016

Je tu koniec roka, načim sa za ním obzrieť a bilancovať. Podobne ako minulý rok, vrátila som sa ku knihám, ktoré som počas roka prečítala a zostavila ich do môjho „oskarovského“ rebríčka. 

Aj tento rok som sa rozhodla udeliť najlepšiu knihu v dvoch podkategóriách - svetového autora a slovenského autora. Nedá mi podotknúť, že tento rok bol mimoriadne bohatý na skvelé knihy - zrejme som mala pri ich výbere "šťastnú ruku" 😉 

Tak si pozrime výsledky:




Najlepšia kniha roka od svetového autora:

Zašepkaj jej meno


Táto očarujúca romanca odohrávajúca sa v Amerike krátko po občianskej vojne mi doslova učarovala. Je to kniha, ktorá po prečítaní v človeku ešte dlho rezonuje. Aspoň u mňa to tak bolo. Autorka Tamara Alexander ju napísala neskutočne dobre, priam precítene. A ja som sa jej preto rozhodla udeliť titul najlepšej svetovej knihy, ktorú som za tento rok čítala. Lebo je to fakt.



Najlepšia kniha roka od slovenského autora:

Rebelka

Všimla som si, že už niekoľko rokov u mňa bodujú knihy od slovenskej autorky historických romancí Jany Pronskej (niet sa čo čudovať, veď píše bravúrne). V roku 2016 som si prečítala knihy od 21 slovenských autorov a skonštatovala som, že najviac som si vychutnala práve tento román - Rebelka



Najhoršia kniha roka

Nezvaný hosť

Táto kniha, ktorej autorkou je Fern Michaels bola pre mňa obrovským sklamaním. Hoci pri tejto autorke nikdy neviem, či pôjde o dobre napísaný kúsok alebo len o priemerný, prehrýzť sa touto knihou mi dalo nesmierne zabrať. A bude mi veru pekne dlho trvať, kým si od nej niečo prečítam. Lebo veď ona písať vie, avšak tento román sa jej absolútne nevydaril 👎



Objav roka

Kristan Higgins

Za objav roka považujem autorku Kristan Higgins, ktorej tvorba sa mi do rúk po prvýkrát dostala práve tento rok. Na trhu ponúkol Ikar až dva jej tituly (pevne verím, že budú aj ďalšie) a ja som ich oba "zhltla" na posedenie. Oddychová literatúra plná romantiky a vtipu prosto u mňa hrala prím.



Najvtipnejšia kniha

Zapletený

"Bolo to otvorené, vtipné, trefné, skvele napísané," píšem v recenzii. A práve pre to, že pri knihe Zapletený som sa tak výborne bavila po celý čas, zaslúži si odo mňa titul Najvtipnejšia kniha roka. Emma Chase je nesmierne talentovaná a musím sa priznať, že Drewa vykreslila hodnoverne.



Najčítanejšia recenzia

Prostitútka

Slovenská autorka Lucia Sasková priniesla na pulty kníhkupectiev tento rok román Prostitútka. A recenzia práve k tejto knihe sa stala najčítanejšou spomedzi všetkých. Druhou najčítanejšou bola Rockové tango a v tesnom závese za ňou skončila Nemecké dievča neplače. Na blogu Kokina červená knižnica venovaná historickým romanciam dominovala recenzia Janičiarova žena, nasledovali Podvedený vojvoda a Zvodcove tajomsvá.


Najkrajšia obálka

Zašepkaj jej meno


Najkrajšou knižnou obálkou je jednoznačne tá na knihe Zašepkaj jej meno. Je jednoduchá a oku lahodiaca. Upútala ma na prvý pohľad. A som rada, že nielen obálka je krásna, ale i obsah knihy. 





Knihy v číslach:
110 - počet kníh, ktoré som tento rok prečítala
33 048 - celkový počet strán, ktoré som za rok prečítala 
21 - kníh napísali slovenskí autori
34 - toľko kníh získalo v hodnotení päť hviezdičiek
712 - číslo označuje najvyšší počet strán, ktoré mala jedna z kníh
34 - celkový počet prečítaných historických romancí, čo predstavuje 31% zo všetkých prečítaných kníh
1 - kniha odo mňa dostala 1 hviezdičku 
3 - je číslo, ktoré hovorí, že som tento rok nedočítala tri knihy
3 - toto číslo označuje najvyšší počet výskytu jedného mena v knihách - či už ženského alebo mužského. Ako aj minulý rok, prím hrali muži, tentoraz hlavní hrdinovia až v troch tituloch niesli meno Nicholas
4,04 - je priemerná známka hodnotenia kníh, ktoré som za rok prečítala, čo je historicky najvyššia známka odkedy si štatistiku vediem.

Žiadne komentáre: