štvrtok 9. marca 2017

Bez stopy

Z anglického originálu: Without a trace (2003)

Autor:
Colleen Coble
 
Vydavateľstvo: i527.net

Preklad: Eva Bubnášová
 

Počet strán: 312

Rok vydania: 2015



Od pádu lietadla už uplynuli celé mesiace. Bree Nichollsová, záchranárka pátracieho tímu K-9 vie, že jej šanca nájsť v rozľahlej divočine michiganského Horného polostrova jej manžela a syna je každým dňom menšia. Pátra však ďalej. Ani srdce, ani verný pes Samson jej nedovolia vzdať sa.
V malej chatke hlboko v lesoch sa zobudí chlapček. Kým nevyzdravel, starala sa o neho istá samotárka Rachel, no vôbec nerozumie, prečo ho volá iným menom. A prečo seba nazýva jeho matkou. Chce odísť, no príde zima, a celý jeho život závisí len a len od nej.
Breeino nezlomné odhodlanie nájsť svoju rodinu medzičasom vedie k odhaleniu hrozného zločinu. S pomocou Kadea Matthewsa, rangera z národného parku, príde na to, že môže súvisieť aj s haváriou lietadla, ktorá jej vzala rodinu. Prinesie jej odhalenie vraha vnútorný pokoj? Alebo nebodaj aj stratenú rodinu?



Nuž, Colleen a ja asi nebudeme kamarátky. Vôbec mi nesadol jej štýl písania a celkovo jej podanie príbehu. Bolo to (na môj vkus) veľmi, veľmi, veľmi slabé. A keď píšem veľmi, tak tým myslím naozaj že VEĽMI slabé. Nudila som sa, aj keď priznávam, možno prvých 20 strán ani nie, no potom som zívala až do konca.

Za zaujímavé som pokladala to, ako sa hlavná hrdinka Bree snažila nájsť padnuté lietadlo, kde mala manžela i malého štvorročného synka Davyho. Bola húževnatá, odhodlaná a tvrdohlavá. Potenciál na dobrú zápletku to malo, no väčšinu času sa v knihe nič nedialo. Strany vypĺňali pasáže, bez ktorých by sa hravo obišli, autorka nám predstavovala kvantum ľudí, ale iba tak stroho, plocho, bez nejakých výrazných emócií. Myslím, že jedinú emóciu, ktorú som cítila bola radosť kríženca Samsona (keď našiel, čo hľadal/mal). 
 
Okrem toho tu bola zbytočne a mnohokrát nasilu vtesnaná kresťanská tematika (viem, že ide o kresťanskú literatúru, ale to autorku neospravedlňuje; autori práve týchto kníh dokážu posolstvo Krista vtesnať do knihy kultivovaným a menej vtieravým spôsobom, viď Dani Pettrey (Pod hladinou alebo V lavíne), alebo Tamera Alexander, či Julie Klassen; aj keď teda, aby som len nehanila, v niektorých pasážach výborne zapasovala, no v iných bola ako päsť na oko... akoby autorka nevedela, na čo konkrétne sa chce sústrediť. 

Dej bol pomalý, rozvláčny, málo zaujímavý... a rodiaci sa vzťah medzi Bree a Kadeom nebol ani trochu uveriteľný. Veď Bree ho minimálne polovicu knihy nemohla ani vystáť a odrazu ku koncu už v ňom videla "muža svojich snov"? WTF???
  
Nuž, som sklamaná... Dočítať som to dočítala, pretože som chcela vedieť, či Bree nájde Davyho, ale... nepáčilo sa mi to.

Moje hodnotenie: ★★

Rock Harbor
1. Without a Trace (Bez stopy)
2. Beyond a Doubt (Raz a navždy)
3. Into the Deep (Na dne)
4. Abomination
5. Cry in the Night
6. Haven of Swans
7. Beneath Copper Falls
 

Žiadne komentáre: