piatok 17. marca 2017

Pod hladinou

Z anglického originálu: Submerged (2012)

Autor:
Dani Pettrey
 
Vydavateľstvo: i527.net

Preklad: Zuzana Vengliková
 

Počet strán: 280

Rok vydania: 2014



Bailey Craigová prisahala, že sa do Yancey na Aljašku už nikdy nevráti. V mladosti sa dopustila vecí, na ktoré by najradšej zabudla, ale Yancey nie je mesto, ktoré zabúda ľahko. Vracia sa na pohreb blízkej osoby, ktorá zahynula pri leteckom nešťastí, ale na povrch vyplávajú temné dôkazy a Bailina pomoc sa pre vyriešenie prípadu stane nenahraditeľnou. Cole McKenna zvláda nebezpečné potápanie a záchranné akcie. Dokáže sa vyrovnať so strachom, že jeho mesto ohrozuje vrah. Ale čeliť skutočnosti, že Bailey sa vrátila, je veľkou výzvou. Kedysi mu zlomila srdce. Zdá sa však, že nie je rovnakým dievčaťom, ktoré pred desiatimi rokmi odišlo z Yancey. Ani on už nie je tým chlapcom, ktorého vtedy opustila. Čas neúprosne beží a počet obetí stúpa. Bailey a Cole sa musia preniesť ponad zranenia z minulosti a začať spolupracovať, až kým skrytá pravda nevyjde najavo.



Trochu napätia, trochu romantiky, trochu hľadania, trochu bádania... z každého "trochu" obsahuje táto kniha. A, na moje prekvapenie, ide o pútavý román.

Prostredie Aljašky a mestečko Yancey, kde sa odohrávajú príbehy celej série Alaskan Courage, zobrazila autorka veľmi pútavo a detailne. Vedela som si všetky miesta krásne predstaviť. 

Rovnakú pozornosť venovala aj postavám. Hlavný hrdina Cole si okamžite získal moje srdce. Najstarší z rodiny McKennovcov, starajúci sa o svojich mladších súrodencov po smrti ich rodičov, bol zodpovedný mladý muž, na ktorého sa vo všetkom dalo spoľahnúť. Ach... existujú takí muži vôbec? 😏 Áno, viem, viem, len v knihách. Vďaka Bohu za ne 🙏

Hlavná hrdinka Bailey mala za sebou divokú/búrlivú minulosť, ktorá sa jej pripomenula hneď, ako sa po rokoch vrátila späť do Yancey. Návrat jej bol proti srsti, no priviedli ju späť nečakané rodinné okolnosti a vražda, ktorej riešenie ju chtiac-nechtiach vženie do Coleovho náručia.

Okrem hlavných hrdinov spoznávame celú rodinu McKennovcov a ja už tuším komu budú venované ďalšie časti série 😉 Obzvlášť sa teším na príbeh mladej Piper.

Čo ma na knihe ešte zaujalo boli potápačské scény. Páčilo sa mi ako ich autorka opísala. Pôsobili vierohodne, často som mala pocit, že sama som pod hladinou spolu s hrdinami. Za to je veľké plus. 

Príbeh aj zápletka boli pútavé, a i keď napätie pri hľadaní vraha nebolo ničím extra výnimočným alebo novým, čítalo sa to veľmi dobre. 

Moje hodnotenie: ★★★


Alaskan Courage
1. Submerged (Pod hladinou)
2. Shattered (V lavíne)
3. Stranded (V pasci)
4. Silenced (Ako skala)
5. Sabotaged (Sabotáž)

Žiadne komentáre: