streda 28. júna 2017

Božský milenec

Z anglického originálu: Beautiful Secret (2015)

Autor:
Christina Lauren
 
Vydavateľstvo: Jota

Český preklad: Květa Oakland
 

Počet strán: 366

Rok vydania: 2016


 
Niall, brat Maxa Stellu, prichádza do New Yorku na pracovnú cestu. Je to typický britsky upätý génius v oblasti mestského plánovania, ktorý sa v ženách vôbec nevyzná. Čoskoro si ho však jedna obtočí okolo prstu… 
Keď sa Ruby Millerová dozvie, že ju jej šéf posiela na služobnú cestu do New Yorku, je v šoku. Ako jedna z najnadanejších a najbystrejších mladých inžinierok v Londýne to z profesného hľadiska zvládne ľavou zadnou. Desí ju len fakt, že bude celý mesiac pracovať – a spať v jednom hoteli – s Niallom Stellom, najsexy mužom na svete, po ktorom už niekoľko mesiacov poškuľuje. Niall pritom ani netuší, že nejaká Ruby existuje... až kým ho nočný let plný flirtu neprinúti všimnúť si ju.



Ja vážne neviem, prečo túto sériu ešte čítam. Musí sa vo mne niekde hlboko vnútri skrývať trocha masochizmu, ktorý sem-tam vystrčí rožky, keď sa nechám takto nehorázne mučiť. Inak si to nedokážem vysvetliť. 

No keď sa nad tým zamyslím, presne viem, čo ma láka chytiť knihu do ruky. Krásna obálka... je ako magnet. Upúta na prvý pohľad. No a to je asi tak všetko. Pozor, teraz sa budem opakovať v informácii ohľadom deja. Ten som v knihe hľadala márne. Vravím, si, to nie je možné, aby tu žiaden nebol? Čo bol možno aj dôvod, prečo som knihu dočítala dokonca. A predstavte si, dej som ani tak nenašla. Jednoducho tam nebol. Je mi to záhadou. Príbeh predsa vymýšľali dve osoby. Dve!!! Tak? V čom bol problém?  

Rozmýšľam, čo na takejto tvorbe ľudí fascinuje. Milióny fanúšikov, preložené výtlačky po niekoľkých krajinách vo svete, všetko vypovedá o tom, že ľudia túto dvojicu autoriek milujú... musí tu niečo byť. Prečo ich lajkujú, prečo ich zbožňujú, prečo ich ospevujú. Ale čo? Ostáva pre mňa záhadou. Lebo ja som FAKT medzi písmenkami -okrem opisov eroticky ladených scén (pri ktorých som niekedy zívala od nudy)- nič nenašla. Nič. Nothing. Nada. Nula.

Ba čo je horšie, tento román by som nepriradila ani k motivačným knihám, ako to zvyknem s radosťou robiť a ako som to spravila napr. pri knihe Božský bastard. Bolo by nehodné prirovnať ju k sexuálnej príručke. Pretože toho sexu tu bolo pomenej. A keď aj bol, pôsobil trochu vlažne. I keď Ruby ako hrdinka bola v tomto smere oveľa divokejšia ako jej hrdina. 

Osobne si myslím, že dievčence (cháp autorky) by mali s touto sériou konečne skončiť a začať písať niečo iné - niečo viac podobné sérii Wild Season, ktorá je oveľa čitateľnejšia. Vôbec by nebolo na škodu uberať sa týmto smerom. Čo, baby?

Moje hodnotenie: ★☆

Beautiful Bastard
1. Beautiful Bastard (Božský bastard)
2. Beautiful Stranger (Božský cizinec)
3. Beautiful Player (Božský hráč)
4. Beautiful Secret (Božský milenec)

5. Beautiful (Božský)

Žiadne komentáre: