pondelok 15. apríla 2013

Nalezený milenec

Z anglického originálu: Lover Revealed (2005)

Autor:
J. R. Ward

Vydavateľstvo: Baronet


Český preklad: Jiřina Stárková

 
Počet strán: 520


Rok vydania: 2011


Štvrtý diel
románového cyklu Bratstvo čiernej dýky. 

Butch O’Neal má povahu bojovníka. Bývalý policajt oddelenia vrážd je jediným človekom, ktorému umožnili vstup do najužšieho kruhu Bratstva čiernej dýky. Butch sa túži ponoriť ešte hlbšie do sveta upírov a zúčastňovať sa ich vojny s bezduchými. Nemá čo stratiť, jeho srdce patrí upírke, aristokratickej kráske, ktorá je však beznádejne nedostižná. Keď ju už nemôže mať, chce aspoň bojovať po boku Bratstva. Pri záchrane jednej upírky sa stane Butch obeťou najtemnejších nepriateľských síl a na prahu smrti je ponechaný svojmu osudu. Bratstvo ho však nájde. Jediný spôsob ako ho priviesť späť do života je Marissina láska...


Postava Butcha O´Neala mi bola sympatická už od prvej knihy. Drsný, ale férový policajt a napokon jediný človek medzi upírmi a bezduchými, kto by si ho neobľúbil? :-)

Nečakaný zvrat v deji priniesol Butchov stret s Omegom - vládcom a pôvodcom bezduchých. Zasadil do neho (nie príjemným spôsobom) časť svojho temného ja a nechal napospas osudu. Ešteže tu bolo Butchovo pevné priateľstvo s Vishousom, ktorého ruka má čarovnú moc a dostala Butcha z ohrozenia života. Pravdaže Butch prežil aj vďaka opätovanej láske k Marisse, upírskej aristokratke. 

Napriek všetkým peripetiám, ktoré sa hlavnému hrdinovi knihy stali, som stále nevedela s určitosťou, čo mám očakávať. Butch mal v sebe semä Omegy a veru som sa obávala, či sa Butch nakoniec nestane jedným z nich. Pravda však našťastie bola iná a tým, čo Omega do policajta zasial si iba uškodil - a vôbec - uškodil celému svojmu rodu. V každom prípade, Butch sa stal bojovníkom a plnohodnotným členom = bratom Bratstva čiernej dýky. Ja mu to prajem, aj keď mi za jediným "normálnym" respektíve jediným človekom bude trochu smutno :-(

Moje hodnotenie: ★★★

Black Dagger Brotherhood
1. Dark Lover (Milenec z temnot)
2. Lover Eternal (Milenec z věčnosti)
3. Lover Awakened (Probuzený milenec)
4. Lover Revealed (Nalezený milenec)
5. Lover Unbound (Nespoutaný milenec)
6. Lover Enshrined (Vyvolený milenec)
7. Lover Avenged (Pomstěný milenec)

8. Lover Mine (Milenec jen můj 
9. Lover Unleashed (Milenka pout zbavená)
10. Lover Reborn (Znovuzrozený milenec)
11. Lover At Last (Vytoužený milenec)
 

12. The King (Král)
13. The Shadows (Prokletý milenec) 
14. The Beast (Bestie)
15. The Chosen (Vyvolená)
16. The Thief (Zloděj)
17. The Savior (Spasitel)
18. The Sinner

Žiadne komentáre: